tisdag 27 maj 2014

Öland

2004 köpte vi en liten husvagn. Med betoning på liten. En Sprite Alpin från 1969. Förvånansvärt fräsch och fin, jag har sett många sunkiga gamla husvagnar. Vi köpte tillsammans med Mormorn, och vi överraskade Farmorn som fyllde jämnt i augusti med en trip till Öland. Dubbelsängen längst bak är 200*120, så där låg jag, Pappan och Storasystern. Längst fram finns en smal säng och där låg Farmorn och snarkade. 

Husvagn är inte dumt med barn. Det som är lite jobbigt med vår lilla husvagn är att den är så liten så alla måste göra samma sak hela tiden. Och åker man fler så måste man tycka om varandra. Eftersosm Storasystern var så liten och drack välling på natten behövdes lite planering med varmt vatten på termos, men det går ju det med. Vi har ingen toalett i husvagnen, men då slipper vi ju hantera sånt. Vi har mest bott på campingplatser där det finns toalett, dusch och diskmöjligheter.

Det här var innan jag skaffat bärsjal, och jag hade lånat en bärstol till Storasystern. I jämförelse så gillar jag inte alls bärstolen, och när jag väl skaffat bärsjal lämnade jag tillbaka bärstolen och använde aldrig någon igen. Med en sjal kan man böja sig utan att barnet ramlar ur och dessutom sover barnet mycket bättre. Storasystern somnade glatt i bärstolen också, men det såg verkligen inte bekvämt ut.

Öland är vackert. Vi såg Alvaret, åt kroppkakor och tittade på får och ruiner. 


Fyra personer i den lilla husvagnen gav upphov till en del imma på rutorna.





Barnvänliga campingplatser på Öland, den här hade hoppkudde.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar